تزریق ژل زانو در کرج
نوشته شده توسط : ساسان

تزریق ژل زانو در کرج

سلام به تمام کسانی که از زیبایی خود مراقبت میکنند. به مقاله “تزریق ژل زانو در کرج” از کلینیک زیبایی آلا خوش آمدید.
در مقاله تزریق ژل زانو در کرج اطلاعاتی در رابطه با دلایل تزریق ژل به زانو و چه تاثیراتی روی مفاصل زانو جهت کاهش درد دارد صحبت میکنیم.

و در اخر در رابطه با قیمت تزریق ژل زانو در کرج توضیحاتی برای شما عزیزان داده شده است
پس با کلینیک پوست و مو، لیزر آلا همراه باشید.

 

تزریق ژل درمانی برای دردهای زانو

دردهای زانو طیف وسیعی دارند آسیب سایدگی زانو یکی از رایج ترین آن است اما موارد دیگری هم مانند بیماری آرتروز زانو باعث از بین رفتن و ناراحتی مفصل می شود برخی از دردهای زانو می‌توانند به دلیل روحی و روانی بروز کنند و  در این صورت حس درد بدون آسیب دیدگی مفصل در فرد  احساس می‌شود.

کلینیک پوست، مو و لیزر آلا با دارا بودن بهترین متخصص ها شما را در مراقبت از سلامت شما با روزترین و باکیفیت ترین تجهیزات و  قیمت مناسب همراهی میکند.
جهت انجام مشاوره با شماره 09352500847 تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل زانو در کرجدرمان ارترز با تزریق ژل

گرچه درمان قطعی برای آرتروز زانو وجود ندارد ولی راه هایی وجود دارد که درد عزیزان مبتلا به آرتروز زانو را کم نماید.
یکی از روش های درمانی تزریق ژل داخل مفصلی می باشد. در این روش یک ژل غلیظ حاوی اسید هیالورونیک در داخل مفصل تزریق می گردد. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در مایع مفصلی وجود دارد.این مایع کار لغزندگی سطوح مفصل بر روی یکدیگر و کم کردن فشار بر روی غضروف مفصل را انجام می دهد.
بیمارانی که دچار آرتروز مفصل زانو می باشندغلظت کمتری از اسید هیالورونیک را در داخل مفصل زانودارند . برای همین افزودن این ماده به داخل مایع مفصل زانو یکی از راه های درمانی آرتروز زانو می باشد .

 تزریق ژل هیالورونیک اسید چه تاثیری بر زانو دارد 

مفصل سالم زانو حاوی ۴ میلی لیتر مایع مفصلی است. مایع مفصلی به زانو کمک می‌کند تا دامنه حرکت بیشتری داشته باشد و میزان قابلیت لغزندگی آن افزایش پیدا کند. هیالورونیک اسید یک ترکیب مهم در مایع مفصل است، تزریق ژل هیالورونیک اسید به کسب موارد زیر کمک خواهد کرد:

1- به سطوح استخوان‌ها که توسط غضروف پوشانده شده است کمک می‌کند به راحتی روی هم بلغزند به این ترتیب از میزان اصطکاک مفصل کاسته شود.

2- یک لایه بالشتکی را برای محافظت از مفاصل در هنگام انجام فعالیت جسمانی به وجود می‌آورد.

3- با تحریک روند رشد سلول‌های غضروف ساز که کندروسیت نام دارند به رشد غضروف و محافظت از آن کمک می‌کند. تزریق ژل هیالورونیک اسید از بافت غضروف محافظت می‌کند و به این ترتیب باعث تشکیل غضروف خواهد شد.

تزریق ژل زانو در کرج

4- با تولید پروتئین‌های ضروری و کربوهیدرات باعث تقویت بافت غضروف باقیمانده خواهد شد.

5- با تغییر تراکم و ضخامت استخوانی که زیر غضروف قرار دارد باعث تقویت استخوان زانو خواهد شد. تغییرات ایجاد شده در ساختار استخوان به کاهش فشار از روی غضروف در شرایطی که وزن بدن را تحمل می‌کند کمک خواهد کرد.

6- بدن را تحریک می‌کند به طور طبیعی به تولید هیالورونیک اسید بپردازند
و در مقابل مقدار ژل هیالورونیک اسید موجود در زمان را افزایش دهد تا با تاثیرات بیشتری همراه گردد. این تاثیرات می‌تواند از پیشرفت استئوآرتریت جلوگیری کند.

7- در برخی از افراد قابلیت ویسکوزیته هیالورونیک اسید باعث اصطکاک بهتر و جذب بهتر ضربه در مفصل زانو می‌شود. این امر باعث کاهش اصطکاک در مفصل می‌‌شود و به این ترتیب از میزان درد و سفتی مفصل می‌کاهد از تخریب غضروف و استخوان جلوگیری می‌کند.

8- تحقیقات نشان داده است که تزریق هیالورونیک اسید با تاثیرات ضد التهابی از قبیل کاهش درد و التهاب و تورم در زانو همراه است.

 

اهداف درمان آرتروز (استئوآرتریت) زانو با تزریق ژل هیالورونیک اسید عبارتند از:

1- کاهش درد

2- بهبود حرکت مفصل با افزایش روانکاری و کاهش اصطکاک و التهاب مفصل و کاهش التهاب و خراشی که با اصطکاک استخوان به استخوان ایجاد می شود

3- کند کردن روند آرتروز

4- کاهش و کنترل ورم مفاصل و استخوانها

5-کاهش درد در زانو

تزریق ژل زانو در کرج

چه کسانی به تزریق ژل هیالورونیک نیاز دارند

تزریق هیالورونیک اسید به درون مفصل زانو یک روش متفاوت است که برای درمان موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

1- بیمارانی که سطح داخلی مفصل آنها دچار آسیب دیدگی موضعی شده است.

2- بیمارانی که در مراحل اولیه آرتروز زانو قرار دارند و قصد دارند به کاهش درد و بهبود توانایی عملکردی خود بپردازند.

3- افرادی که دچار آرتروز پیشرفته زانو هستند و می‌خواهند که نیاز به جراحی تعویض کامل مفصل را به تعویق بیاندازند.

4- افرادی که ورزش های سنگین انجام میدهند یا ورزش هایی که بهمراه دویدن و پریدن یا چرخیدن همراه هستند وفشار زیادی را به غضروف زانوی خود وارد می‌کنند.

پس از تزریق ژل هیالورونیک

پزشکان پس از تزریق ژل زانو، یک دوره ۱۲ تا ۲۴ ساعته استراحت را توصیه می کنند. استراحت بعد از تزریق کمک می کند تا درد پس از تزریق کمتر گردد و نیز احتمال نشت ژل هیالورونیک کاهش یابد.(جهت خواندن مقاله تزریق ژل گونه در کرج کلیک کنید)

در دوره استراحت، بیماران میتوانند فعالیت های ساده و کم فشار مانند پیاده روی کوتاه مدت و آرام را انجام دهند. و از فعالی های پر فشاو مانند دویدن، حمل بارهای سنگین و غیره بشدت خودداری کنند. اثرات تسکین درد در این روش معمولا در حدود هفته چهارم پس از تزریق ظاهر می شود.

فیزیوتراپی

معمولا در ادامه درمان یک برنامه پیگیری شامل درمان های فیزیکی و ورزش های خانگی زانو توصیه می شود. این تمرینات باعث افزایش و حفظ قدرت عضلات اطراف مفصل زانو می شود.

درمان فیزیکی و تمرینات همچنین می تواند علائم آرتروز (استئوآرتریت) زانو را کاهش دهد و تخریب و تحلیل مفصلی را کاهش دهد. بیماران مبتلا به درد شدید ممکن است به آب درمانی که فرم ملایم و موثری از تقویت مفصل است، توصیه شوند.

تزریق ژل زانو در کرج

مکمل های كوركومين

علاوه بر درمان فیزیکی، یک مکمل خوراکی، مانند کورکومین (یک ماده شیمیایی طبیعی مشتق از زردچوبه) ممکن است تجویز شود. شواهدی وجود دارد که مصرف مکمل های کورکومین ممکن است نتیجه درمان تزریق اسید هیالورونیک برای آرتروز زانو را بهتر نماید.

از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید:

هزینه تزریق ژل گونه در کرج

هزینه­ ی تزریق ژل زانو در کرج بر اساس افراد و نوع ژل متفاوت است به همین دلیل پیشنهاد میکنیم
جهت مشاوره تزریق ژل زانو و توضیحات شخصی کامل با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02634093135

02634093136

09352500847





:: برچسب‌ها: تزریق ژل زانو در کرج ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: